Bezuhant az elektromos autók eladása Európában

2024. április 15. 11:03

„Miért térnek vissza az európaiak a benzinesekhez?” – tette fel a kérdést az Euronews.

2024. április 15. 11:03

Nyitókép illusztráció. Fotó: Shutterstock

A Volkswagen elektromos járműveinek eladásai az év első három hónapjában közel negyedével estek vissza Európában, mivel a fogyasztók visszatértek a benzines járművekhez – derült ki az Euronews összeállításából. Mint írták, a vállalat április 10-i legutóbbi pénzügyi jelentésében közölte, hogy a tisztán elektromos járművek eladásai 24 százalékkal csökkentek Európában,

ezzel szemben Kínában 91 százalékkal nőttek az eladások az előző évhez képest.

De összességében 3 százalékkal, 2,10 millió járműre növelte a járműkiszállításait, melynek fő hajtóereje Kína, Dél-Amerika és Észak-Amerika volt.

„A belső égésű motorral hajtott járművek darabszáma 4 százalékkal, 1,97 millióra nőtt, ami kompenzálta az enyhe, 3 százalékos, 136 400 darabra csökkent tisztán elektromos hajtású járművekét. Ugyanakkor ebben a szegmensben az erős kínai növekedés (+91 százalék) nem tudta teljes mértékben ellensúlyozni az európai visszaesést” – olvasható a Volkswagen közleményében.

A kommünikében arra is kitértek, hogy 

2024 első negyedévében több mint kétszer annyi tisztán elektromos hajtású modellt rendeltek, mint az előző év azonos időszakában.

„Így a rendelésállomány jelenleg mintegy 160 ezer járművet számlál” – írták. 

Az ágazatnak még mindig vannak kihívásai

A cikkben arra is igyekeztek választ adni, hogy miért térnek vissza az európaiak a benzines járművekre. Az Euronews emlékeztetett, hogy az Európai Parlament februárban szavazta meg azt az új jogszabályt, amely 2035-től betiltja a benzin- és dízelüzemű autók értékesítését.

Az új szabály – amely része az EU-ban az éghajlatváltozás elleni küzdelemre tett nagyobb erőfeszítéseknek – felgyorsítja a blokkban az elektromos járművekre való átállást.

Ennek ellenére 2024 első negyedévében csökkentek az elektromos járművek eladásai Európában, mivel az ágazatnak még mindig vannak kihívásai,

például a magas költségek vagy a töltőinfrastruktúra hiánya. 

Erre a Világgazdasági Fórum is kitért egy nemrég közzétett jelentésében – idézte a lap.

 

Összesen 90 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-76
2024. április 28. 00:10
🍓 ️ ­­­A­ ­­­d­­­ö­­g­­ö­­­s­­­ ­­­l­­­á­­n­­­y­­­o­­­k­­ ­­­v­­­á­­r­n­­­a­­k­­­ ­r­á­­d­­ 👉 𝗪­­𝗪­­𝗪­.­­𝗖­­­𝗨­­­𝗠𝟰­­.­­𝗙­­𝗨­­­𝗡
Király Kávéház
2024. április 25. 15:39
Azért esik vissza az eladás, mert senkinek sincs pénze 15-25 millió forintja egy átlagos elektromos közepes méretű autóra. a többség körülbelül 3-5 millió forintig tud áldozni egy autóra.
Janika50
2024. április 15. 21:08
Valóban az a kérdés, miért csökken az elektromos gépjárművek elsdása? Egy halvány ötlet, nem lehet, hogy túl drága? Hybrid Octaviám van, 29-én lesz két éve, hogy átvettem. Meg vagyok, vagyunk elégedve vele, de a szerencsém az, hogy 2021 márciusában rendeltem meg és az akkori áron kaptam. Akkor kető ilyen motorral szereltet hoztak, a másik kisebb felszereltséggel, nem kombi, mégis 48-50%-al került többe. A másik ok, nincs kiépitva a töltő hálózat sem nállunk, sem külföldön. A tavaji nyaralás abból állt, hogy mentem az ismerősökért a töltőhöz és hoztam őket vissza a szállodába. Mindkettőnek elektromos autója van. 4-5 személlyel, csomagokkal, légkondi, egyebek, jelentőssen csökkenti a ható távot.
jooeee
2024. április 15. 20:44
Elszegényedett az európai nép.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!